Link do strony Projektu Moja Mała Ojczyzna
Wakacje się skończyły i ruszamy do kolejnej VIII edycji projektu Moja Mała Ojczyzna w roku szkolnym 2016/2017
A oto co nas czeka w tym roku:
Tytuł VIII edycji projektu Moja Mała Ojczyzna to: "Dolina Pałaców
i Ogrodów"- Dla siebie znalezioną ścieżką działania na ten rok:

26. IX.godz 12 :00 spotkanie w Muzeum Karkonoskim (wykład o pałacach)
07.X.2016r. rajd z elementami lingwistycznymi (strój z epoki+ konkurs
fotograficzny), przejazd i zwiedzanie od pałacu Bobrów, Wojanów, Karpniki, Pakoszów, Bukowiec.
XI- XII warsztaty w Muzeum (bąbki)
XII spotkanie kolędowe w domu Hauptmana
I-II  w Handlówce wystawa i prezentacja makiet budowli Karkonoskich (dawniej i dziś)- prezentacja multimedialna i byc może spotkanie autorskie z panem Janem Dubanowskim.
III (jeśli będą środki finansowe- narty biegowe)
IV Bolków - Plener malarski
Czytamy książkę Lutowskiej ,,Dla siebie znalezioną ścieżką"
VI Rajd- zakończenie projektu

Koniec roku spędziliśmy w pięknym Muzeum Gerharda
Hauptmana w Jagniątkowie na wspólnym kolędowaniu. Pani Julita Zaprucka,
Dyrektor Muzeum, przekazała na ręce Pani Katarzyny Pitery, koordynatora i
głównego organizatora projektu, upominek dla uczestników projektu wraz z kalendarzem
imprez muzealnych i zaproszeniem do uczestnictwa w nich.
Panie wspólnie wręczyły dyplomy i nagrody uczestnikom konkursu fotograficznego
"Dolina Pałaców i Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej".
Koncert kolęd w językach obcych i
nie tylko ….rozpoczął się od przypomnienia historii kolęd przez Pana Jana
Owczarka, polonistę w I LO.
Występy reprezentantów zapowiadała Ewa Steyer-
anglistka z ZSET: Gimnazjum nr 1, Gimnazjum nr 5, Gimnazjum w ZSRA,
Gimnazjum w ZSO nr 1, Gimnazum w Łomnicy, ZSE, ZSE-T, ZSP-U, ZSOiT, ZSRA, ZSLiZ
nr 2 i ZST (nas reprezentowała Wiktoria Wrzesień) "Mechanik",
rozpoczęły się po posiłku przygotowanego przez naszą szkołę (paszteciki,
barszczyk oraz kawa i herbata wraz z pysznym serniczkiem). Koncert kolęd, jak co
roku, zakończył się wspólnym odśpiewaniem kilku kolęd.

Do zobaczenia za rok!

W dniu 22 listopada wybraliśmy się do Muzeum Karkonoskiego na warsztaty "Malowania bombek".
Wstęp do warsztatów poprzedziła krótka prezentacja- skąd wzięły się bombki?
Po prezentacji młodzież mogła, zabrać się do malowania. Do dyspozycji były farbki, klej oraz kolorowe brokaty. Motywy na bombce robiliśmy cienkopisem.
Prace były przeznaczone na świąteczne prezenty lub na wystawę do biblioteki. Oto kilka z nich:
W dniu dzisiejszym 11 X 2016r. Zespól Szkół Licealnych
i Zawodowych nr 2 wziął udział w VII Rajdzie lingwistycznym. Na 10 zespołów zajęliśmy I miejsce grupa niemiecka i III miejsce grupa angielska. Mieliśmy okazję zobaczyć pałace i jeden zamek: Wojanów, Łomnicę, zamek Karpniki, pałac Mysłakowice oraz Bukowiec. Młodzież miała także za zadanie przygotować
stroje historyczne z czego nasza szkoła wywiązała się znakomicie. W Bukowcu pyszny bigos podali i przygotowali uczniowie z naszej szkoły pod opieką Pani Krystyny Żmudzińskiej. Ogromne podziękowania dla Was uczniowie i waszych nauczycieli za przygotowanie Pani Katarzynie Moszak oraz Katarzynie Markiewicz. Już niedługo poznamy wyniki konkursu fotograficznego z rajdu.

26 Września 2016 roku odbył sie wykład w Muzeum Karkonoskim nawiązujacy do Rajdu, który ma się odbyć w dniu 11 października 2016r. Przegląd pałaców i ich ogrodów, a także gospodarczych zabudowań. Śląskie Elizjum to jedno z pojęć, które padło na wykładzie.

MOJA MAŁA OJCZYZNA 2015/2016 7 EDYCJA

7 EDYCJA MOJEJ MAŁEJ OJCZYZNY ROZPOCZĘTA!
Kochani już we wrześniu możecie zwiedzić wystawę Muzeum Karkonoskiego, oraz wziąć udział w warsztatach ,,malowanie
i grawerowanie w szkle". Chętnych  zapraszam do zgłaszania się
w bibliotece szkolnej.

Zapraszamy!

Dziś 17 IX 2015r można z czystym sumieniem powiedzieć, że warsztaty się udały. Może nie było grawerowania, ale malowanie "memów" dało nam ogromną radość. Co poniektórzy po raz pierwszy mieli okazję zwiedzić Muzeum Karkonoskie, nauka poprzez zabawę to jest to, co daje projekt MMO.

Dziesiątego listopada 6 uczniów naszej szkoły wzięło udział
w Rajdzie Lingwistyczno Krajoznawczym. Ich zadaniem było przygotowanie scenki z ujęciem schroniska, które przypadło poszczególnej szkole. Nasza szkoła prezentowała w dwóch językach Halę Szrenicą, dlatego trzeba było przygotować strój
w stylu retro oraz prezentację na temat schroniska w danym języku.

Wyjechaliśmy z pod „Ekonoma” o godz. 8:00. Pierwszym przystankiem było Karkonoskie Centrum Ekologiczne w Szklarskiej Porębie, tam grupa na multimedialnej mapie miała wskazać wylosowane schronisko, potem wyruszyliśmy całą grupa na Wodospad Kamieńczyk, a z niego na Strzechę na, której czekała nas niespodzianka w postaci gorącej herbaty i kawy. Po zaprezentowaniu się grup i spełnieniu wszystkich zadań, udaliśmy się na pyszny obiad. Wyniki nie uszczęśliwiły wszystkich, ale tak to jest w życiu, że ktoś przegrywa, żeby ktoś mógł wygrać….
Oto wyniki:
Trasa angielska:
I miejsce – Żerom – Samotnia im. Waldemara Siemaszki
II miejsce – Ekonom – Strzecha Akademicka
III miejsce Turnov – Luczni Bouda
Trasa niemiecka:
I miejsce – Mechanik - Odrodzenie
II miejsce – Norwid – Na Hali Szrenickiej
III miejsce – Turnov – Luczni BoudaNa trasie niemieckiej wyróżniono za szczególne zaangażowanie i przygotowanie uczennice klasy 1A z Ekonoma.

Już 17 grudnia w Muzeum Domu Gerharta  Hauptmanna w Jagniątkowie spotkamy się z projektem Moja Mała Ojczyzna przy wspólnym kolędowaniu. Naszą szkołę będzie reprezentowała pięknym głosem Agata Chojnowska w utworze Desu "Kto wie?". Niedługo zamieścimy foto-relację z tego wydarzenia.
Dziękuję wszystkim uczniom, którzy przyczynili się do świątecznej atmosfery
w domu Hauptmanna w Jagniątkowie na wspólnym śpiewaniu kolęd.  Naszą szkołę reprezentowała Agata Chojnowska z klasy 3BH pastorałką DESU- "Kto wie"  Catering był przygotowany przez naszą szkołę dziękuję Pani Izabelii Kowalskiej i uczniom: Arkowi
i Przemkowi - spisaliście się na medal. Zapraszam do fotogalerii:

BIURO WYSTAW ARTYSTYCZNYCH w JELENIEJ GÓRZE
ul. Długa 1, 58-500 Jelenia Góra
tel. 75/75 266 69 fax. 75/76 751 32e-mail: galeria-bwa@karkonosze.com; bwa@jeleniagora.pl

Dziś 11 stycznia 2016r wybieramy się
z Projektem MMO do Galerii BWA na wystawę malarstwa
Urszuli Broll "Pejzaż", będzie prelekcja i oglądanie wystawy, potem zajdziemy do Urzędu Miasta, aby zobaczyć zabytkową studnię, zaglądniemy także do kościoła Erazma i Pankracego, aby zrozumieć dlaczego uzyskał on nazwę Bazyliki Mniejszej...

Dzięki projektowi Moja Mała Ojczyzna 17 lutego o godz. 10:00
mogliśmy uczestniczyć w spektaklu teatralnym "Każdemu Ewerest" reż. Piotra Jędrzejaka- dyrektora naszego teatru na podstawie sztuki Radosława Paczochy. Myślę, że była to bardzo dobra sztuka, która wam uczniowie pokazała jak trudno w czasach komuny było podróżować, a himalaizm był traktowany jako
"widzi mi się", a nie rodzaj sportu czy pasji. Cała sztuka była złożona z kilku scenek na temat górskiej wspinaczki, pokazała nam dylematy i życiowe rozterki, które stają na drodze do zdobycia wymarzonego szczytu. Po co ryzykują?, po co tam idą? Tego nie
da się do końca wyjaśnić, tak jak nie można wszystkiego przewidzieć…
(Edyta Rząsa)
9 Marca 2016r.
o godz. 11:00 weźmiemy udział
w warsztatach "malowanie wielkanocnych pisanek" w ramach projektu MMO. Przy nadarzającej się okazji zwiedzimy wystawę stałą i czasową Muzeum Karkonoskiego.

Dziś w Muzeum Karkonoskim mieliśmy szansę spróbować własnymi siłami pomalować pisanki metodą woskową. Warsztaty poprowadziła Pani
z Ukrainy, pokazała nam jak woskiem pszczelim
i za pomocą specjalnego rylca stworzyć małe
dzieło sztuki. Emocje były wielkie- chłopcy
i dziewczyny wciągnęły się w precyzyjną pracę,
a efekty możecie zobaczyć sami ….

Kochani uczniowie już kolejne działania projektu przed nami.... 8 i 22 IV 2016r. Już w piątek 8 IV wyjdziemy do Muzeum Karkonoskiego na literackie spotkanie z Przemysławem Wiaterem, autorem książki pt. "Walonowie u Ducha Gór. Podziemne Skarby Karkonoszy". Będziecie mieli okazję, zadać pytania autorowi książki.
Kilka słów o książce:
Przemysław Wiater napisał książkę o Walonach, którzy przybyli na nasze ziemie z Belgii, Francji i Niemiec w celu poszukiwania złota i szlachetnych kamieni. Przetapiali wartościowy kruszec i obsadzali oszlifowanymi kamieniami np. insygnia królewskie, amulety i biżuterię. Nasz teren bardzo im odpowiadał ze względu na bogate złoża, ale i lasy. Walonowie pozostawili po sobie wiele znaków, symboli i zagadek. Książka zdradza tajniki rozwoju w tamtych czasach hutnictwa i wyrobu kwasu siarkowego. Autor opierał się na bogatej literaturze historycznej i pokazał w książce miejsca, które warto odwiedzić np. Chatę Walońską na szlaku edukacyjnym poświęconym właśnie tym ludziom......

22 IV 2016r jedziemy na wycieczkę autokarową na zamek Bolków (zwiedzanie, ognisko).

8 IV 2016r w ramach projektu „Moja Mała Ojczyzna” odwiedziliśmy Muzeum Karkonoskie, gdzie słuchaliśmy wykładu Pana dr Przemysława Wiatera pt. „Walonowie u Ducha Gór”
Kilka zdjęć ze spotkania w galerii:
Niedługo 22 IV 2016r relacja z wycieczki do Bolkowa- zwiedzanie zamku, ognisko i współna integracja...

22 IV 2006r pięć szkół ponadgimnazjalnych wraz z opiekunami wyruszyło na wycieczkę na zamek
Świny i Bolków. W Świnach dowiedzieliśmy się, że
w końcu zamek zostanie odremontowany. Powstanie tam kompleks hotelowy wraz ze SPA u podnóża zamku będzie Aquapark. Ruiny zamku są o tyle ciekawe, że przetrwały w nim freski i malowidła
ścienne podobne do tych w wieży w Siedlęcinie. Ród Świnków ma bardzo bogatą i wesołą historię, warto dowiedzieć się o nich i historii Bolkowa więcej ….
W Bolkowie przywitał nas Kasztelan zamku wraz
z członkiem tamtejszego bractwa. Pokazano nam sprzęt rycerski, co niektórym uczniom bardzo
przypadło do gustu, potem mogliśmy posilić się przy ognisku i zwiedzić zamek. Do Jeleniej Góry powróciliśmy popołudniu, pełni emocji i miłych wrażeń.

VII edycja projektu "Moja Mała Ojczyzna - Sudety Zachodnie"
zakończona!
W piątek 10.06.2016 jako jedna z 16 jeleniogórskich szkół ponadgimnazjalnych i gimnazjalnych spotkaliśmy się w Muzeum Miejskim "Dom G. Hauptmanna" w Jagniątkowie, żeby podczas wspólnej zabawy oficjalnie podsumować miniony rok.
Z pętli "Siódemki" w Sobieszowie niebieskim szlakiem, przez Grzybowiec, przywędrowaliśmy na miejsce spotkania. Tam wszystkich bardzo serdecznie przywitała Dyrektor Muzeum Miejskiego "Domu G. Hauptmanna" Julita Zaprucka. Pierogi i zupa ogórkowa pozwoliły nam odzyskać siły i przystąpić do prezentowania przygotowanych podczas marszu wersji piosenki, będącej hitem zakończenia V edycji, oraz krótkich utworów wierszowanych. Każda ze szkół przygotowała także zabawy zespołowe i popisy artystyczne (nasza szkoła rzut podkową i piosenkę
turystyczną, która zagrał na gitarze i zaśpiewał Tomasz Jachimowicz z klasy 1U).
Szczególnie miłym akcentem, zarówno dla uczniów jak i zebranych nauczycieli, okazało się wręczanie nagród, dyplomów i odznak projektu oraz przekazanie pucharu przechodniego Prezydenta Miasta Jeleniej Góry (szkoły ponadgimnazjalne) w ręce naszej Pani dyrektor Danuty Pawłowicz, Puchar Rady Miasta Jeleniej Góry (szkoły gimnazjalne) pozostał w Gimnazjum w Zespole Szkół Rzemiosł Artystycznych.
Był również czas na promocję nowego wydania książki "Skarby drzewa"
oraz na krótkie wystąpienie Reginy Chrześcijańskiej. W trakcie wspólnego tańca i zajęć rekreacyjno - sportowych panowała bardzo przyjazna, luźna atmosfera.
Impreza zakończyła się po godz. 14.00.
Warto przypomnieć, że koordynatorem projektu jest Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystycznych, który reprezentuje Kazimiera Pitera, pomysłodawczyni i autorka projektu.

Dziękujemy za możliwość uczestnictwa w tym projekcie.

Koordynator- Edyta Rząsa

Pobierz pliki

Darmowe strony www dla każdego